donderdag 21 april 2011

een gebouwmodel in een tijdspad plaatsen


Deze animatie is gemaakt met Autodesk Navisworks. (deze werkt met o.a. het revitmodel)
Hoe leerzaam zou dit kunnen zijn in het onderwijs. Het mag dan best wat eenvoudiger. Ook materieel toevoegen in de planning en in de animatie is niet alleen grappig, maar kan ook als onderzoek werken voor bouwmanagement.

Landstede onderzoekt MEP voor Installatie & Elektro

Het model geopend in de discipline Architecture:
de zelfde file geopend in Revit MEP
Revit MEP is echt wat meer dan symbolen in de tekening plaatsen...

bereik meer met minder

over de 'kunst van het weglaten' als competentie van de revitdocent.

wordt vervolgd.

woensdag 20 april 2011

Homestyler

Leuk voor neef en nicht die zitten te kwijlen bij je Revit presentatie en dit ook willen.
Onderstaande is dus geen Revit

dinsdag 5 april 2011

resetten user interface

wanneer je ui van de leg is, dan kun je het met deze vbs resetten.
revit_2011_-_reset_ui.vbs
(Let op, je zit diep in de registry van je pc te rommelen; eigen risico!)

zondag 2 januari 2011

Videokaart

om te testen:
open in 3d view een groot project (50mb) met veel verschillende materialen.
zet de VCB op 'realistic'
In plaats van een rendering laat de Realistic een soort Render Preview zien.
Je moet dus echt de foto-uiterlijk zien van de materialen. (houtstructuur bijvoorbeeld)