dinsdag 15 november 2011

Windows 7; Preview werkt niet meer....

ben dit aan het testen. het zit hierin.

regsvr32 /u "C:\Program Files\Autodesk\Revit Architecture 2012\Program\Revit.Thumbnail.dll"
maar wat, als de dll beschadigd is?
ik kom hier op terug.

Family; Curtain Wall Door met Swing

Hoe maak je de Symbolic Lines van een Curtain Wall Door instelbaar van hoek. Standaard staat het op 90graden. In een vliesgevel vult een deur een paneel. Panelen, dus ook deuren moeten 'flexibel' meegaan bij wijzigingen van het gridpatroon. M.a.w. de deur moet blijven meegaan met breedte en hoogte wijzigingen. De openingshoek mag wel constant in het hele project.
Hierbij een samenvatting welke in curriculum 'Families' uitgewerkt moet worden. Niveau Basic Module C, (Autodesk Certified Associate)curtain wall door met swing.pdf

woensdag 9 november 2011

gebouw in 'plakjes' 3d views

Supersnel je gebouw presenteren met een set 3d views, per verdieping door de Section box uitgesneden.

  • maak 3d ortho aan
  • rmk (rechtermuisklik) op het huisje (home)
  • orient to view, Floor Plans, level 1
  • zet de cube bijvoorbeeld isometrisch
  • lock de view (vcb)
  • rename in de pb
  • herhaal voor de volgende level...
  • sleep de views uitgelijnd boven elkaar op een sheet en klaar is k..
Geef maar toe, zo eenvoudig, maar je wist het niet, hé!

maandag 10 oktober 2011

2012 sp 2 + hotfix

Service Pack 2 is amper uit of een hotfix bleek nodig. Hier de Service en Support site.
Service & Support
Wat betreft Worksharing; alle leden dienen gelijke Build versie te hebben.
Dus een SP of AP installeren? Dan iedereen mee. Dit is niet van toepassing wanneer er gebruik gemaakt wordt van een linked file. Zoals de consultant veelal werkt. Gelijke platvorm versie (2011 of 2012) is dan genoeg.

woensdag 21 september 2011

BIM Buzz - International competition

Onlangs heeft HVA meegedaan en gewonnen aan een Internationale, 48uurs ontwerp wedstrijd. lees meer op http://bimbuzz.bimlab.nl/






jury rapport.pdf

dinsdag 20 september 2011

Interieur render voorbeeld

voorbeeld van een gerenderde animatie.

De maker is blijkbaar gek op hoogglans...

Het renderen van een animatie is een hele aanslag op je processor maar vooral ook op je tijd. Je kunt namelijk je pc voor vele minuten, misschien wel uren niet gebruiken. Je kunt (gratis doch beperkte hoeveelheid per maand) ook je rendering 'in the cloud' laten uitvoeren. Hou je je pc tenminste vrij.

Onderschat echter de waarde van een grafische animatie niet. Een beetje zorg aan de kleuren en surface patterns doet veel. Het vergt niet veel van je pc.
Een voorbeeld van een grafische animatie

Op Youtube kun je meerdere voorbeelden en tutorials hierover vinden.